Wednesday, May 11, 2011

bile lelaki cemburu tanda pew??

mesti korg byk dgr pasal lelaki cemburu pastu dorg wat tindakan yg diluar kawalan dorg kn....skrg nie makain byk kes2 cam coz jelespunye pasal aku bunuh ko pastu aku campak kew bako kew...hambik kooo!! gile babeng punye extreme lelaki skrg....menakutkan....aku rase bende nie jadi sbb laki jadi extreme yg terlampau..:

1) laki tu myb jenis yg suke simpan perasaan marah die lam hati je kn..pastubile dah xleh nk control hambik ko mengganas gilew punye perangai kn....lelaki cmnie mmg bahaye k...

2) dah mmg perangai die camtu...yg nie mmg xleh wat pew law perangai die mmg baran cam bapak singe lapo nk mkn steak kn... mmg nasib ko sedikit malang la kan...ko kene byk2 berdoa supaya die bwk2 berubah kn...

3) didikan yg parents die bagi...sll kn kite dgr parents yg suke gado sampai melibatkan ank2 dorg..nie not good k...korg xtaw bende tu akan jadi ikutan ank2 korg... than bile die dah beso die akan suke berkasar ngan perempuan...

4)cemburu yg terlampau sgt2..k bende nie sll jadi k....lelaki klu cemburu lagi teruk dr perempuan...aku percaya bende nie coz pernah terjadi kat aku k...

meh cite sikit...1st bf aku mmg kuat cemburu yg tahap gaban...sampai kwn2 aku ckp cmne aku leh tahan ngan perangai die...pastu baran....mmg teruk la kn....tp aku still leh kawal die punye baran xde la sampai pukul2 aku kn...sbb aku taw org yg cmni kite jgn lawan or berkasar balik ngan die ocz nascahayanye korg akan dpt pembalasan yg setimpalnye kn....ex aku nie punye cemburu smpai aku xleh kuar umah...xleh g kedai...die sgp dtg umah family aku law aku nk beli pew2 barang sbb umah die dekat jew ngan umah aku...n time tu ktorg baru abis spm...( abis spm sy baru ade bf taw...) so mmg die ade byk mase sgt2 tuk buat semua tu...aku nk g mn2 smua kene ngan die....smpai hp aku xleh ade kredit....kadang2 sampai sebulan aku xtopup sbb die ckp "nk wat pew topup abg ari2 leh jumpe ayg kn.." see aku xtaw la nk ckp kn...law ade kwn2 laki aku msj or cll die campak hp aku tu....mmg ganeh die nie...tp die syg aku n baik ngan family aku cume cemburu die yg teruk n baran die tu wat aku xtahan ngan die...

k smbng balik cite kite kat atas tadi kn....so bile korg dah nmpk sifat2 bg or hubby korg cmni korg kene la byk2 bersabar n jgn lawan die secara kasar but berlembut ngan die...dan korg pun jgn la wat hal yg boleh wat die panas hati....klu ko mintak mmg die bg hati panas satu ikat mati kat ko...hahhaahhaa...

but for lelaki...jgn korg nie jgn la teruk sgt perangai tu...law jodoh xde jgn la smpai nk bunuh2 org kn...korg gak yg masuk jail nnt xkesian kew kat family korg kn....berfikir la secara rasional sikit bile marah tu....jgn buat bende2 yg leh memudaratkn diri korg or org yg korg syg...xde dpt pew2 yg bgs pun korg wat camtu....cume korg dptkehilangan org yg korg syg n korg yg dpt ssh kn.... bagi aku la kn...klu betul die syg kite cinta kite xperlu kite nk berkasar or pakse2 die tuk xtinggalkn kite..but if die dah xsyg kite nk wat cmne...pakse cmne pun or ko bunuh die pun die xnk jadi milik ko jgk...ada paham!! ( nie bukan marah nasihat) so dgn hati yg tenang dan fikiran yg waras wat la sesuatu yg rasional....

No comments: